Friday, July 15, 2011

Toorjuustu kook

     Niisiis, kõigepealt vanadest tegemistest! Mainin kohe ära, et ma pole kordagi ostnud toorjuustu poest....jahh, uskumatu eksole, aga täpselt just nii vedanud mul ongi. Meie isiklik luksuslike piimatoodete valmistaja on minu kallis ämm, tuhat tänu talle. Kuid ma absoluutselt ei välista, et mingis vanuses täidan oma salasoovi ka sellest kuidas mul on kanad ja lehm ja mine tea kes veel...:) Ja sel juhul valmistaksin ka kõike kodukootut ise ja armastusega. Miks ma seda üldse mainin on seetõttu, et alguses oli ikka zelatiiniga üsna palju katsetamist, et saavutada see päris õige "olek" koogil, mitte liiga vedel ja mitte ka liiga kummine, nagu poe kookidel tihtipeale. Seega kipun arvama, et kui osta kvaliteetset toorjuustu poest (nt Philatelphia) siis võiks pea poole võrra zelatiini kogust kindlasti vähendada, kodukootud toorjuust on siiski paksema jogurti moodi pigem.

PÕHI
200 g. küpsiseid (täiesti omal valikul), antud pildil Selga vanilje maitselised.
 80 g. võid (sulatada)
TÄIDIS
500 g. toorjuustu
3 spl. suhkrut
2 tl vanilli
5 tl. zelatiini (paisutada 5 spl veega)

KATE
1 pakk tarretise pulbrit
4 dl keeva vett
vaarikaid, mustikaid, maasikaid jne.

     Küpsised segada sulatatud võiga ja laotada lahtikäiva koogivormi põhja. Toorjuust vahustada suhkru ja vanilliga, seejärel lisada paisutatud ning sulatatud zelatiin peene joana samal ajal vaikselt segades (miksri puhul kõige aeglasem kiirus). Lasta külmas vähemalt 2 h taheneda. Koogi kaunistamine on juba täiesti oma fantaasia, samuti tarretise pulbri valik. Millised marjad meeldivad jne. Kui on soov mingi muster marjadest koogi peale valmistada, siis vajutada nad õrnalt toorjuustu sisse, siis ei jookse nad tarretist peale kallates laiali. Tarretisel lasta kindlasti peale valmis segamist jahtuda pea täielikult. Soovitan kook valmistada päev varem.

No comments:

Post a Comment