Saturday, July 16, 2011

Pelmentsikud :)

          Veidi igavapoolne laupäev ajas mu mõtted seekord sinnamaani, et kuidas sügavkülma ruumi tekitada, just nimelt marjade jaoks. Leidsin eest hunniku metssea hakkliha ja otsustasin siis lõpuks pelmeenide kasuks. Haun seda plaani vast juba pool aastat. Oli väike hirm, et äkki on liialt keeruline. Nüüd tagant järgi targana :) võin öelda, et keerulist pole seal absoluutselt mitte midagi, aga aega võtab see küll. Eriti nii suure koguse puhul nagu mina tegin. Muideks lugesin ära ka, sain 203 pelmeeni.  Kuid mul oligi soov enamik sügavkülma pista, et siis maru hea võtta kiirel või laiskust täis päeval. Toorained olid jällegi enamik jaolt omatoodang - jahu, liha, munad.

Taigen:
1600g jahu
1l keefiri
2 muna
1 spl õli
natuke soola

Täidis:
1.5 kg hakkliha (kõige parem oleks vast sea ja veise liha poleks, mina kasutasin metssea oma)
2 sibulat
soola
pipart
basiilikut
paprika pulbrit
vegetat
küüslauku
      Hakkliha siis praadida koos maitseainetega, lõpus lisada sibul ja küüslauk (peeneks hakkida). Taina jaoks tuleb ikka suuuuuur kauss võtta ja sinna keskele siis lohk teha, kuhu lähevad kõik ülejäänud komponendid. Sõtkuda seni kuni tainas käte küljest lahti lööb ja ilus ühtlane välja näeb. Juhul kui tainas ikka pika aja peale käe külge endiselt jääb, siis aitab õli lisamine. Tainas jätta pooleks tunniks niiske rätiku alla seisma. Tainas on väga kerge rullida. Veidi jahu ka lauale panna. Kuna mul pelmeeni vormi VEEL ei ole, siis kasutasin täitsa tavalist klaasi nende ringikeste tegemiseks ja tasku kinni vajutasin teise (väiksema) klaasiga. Ka kahvliga saab väga edukalt. Ja nii nad valmis lõpuks said. Järgmine kord plaanin ka riivjuust osadele lisada. Enamik pelmeenidest paigutasin sügavkülma, ladudes küpsetuspaberile kihiti. Hiljem tõstan karpidesse. Seda selleks, et kui nad kohe tainasena kokku panna siis kokku nad jäävadki. Loomulikult pidi kohe järgi ka proovima, pooled keetsin ja pooled praadisin. Keetmisel kasutan ainult soola ja pipart, ning praadimisel kartulimaitseainet veidi. Sellised nad said ja maitsesid ülihästi!!! :)

2 comments:

  1. Mmmm! Niii tubli! Ja 203 pelmeeni! Püha püss ma ütleks! :D
    Ma olen ka pelmeeniplaani pidanud aga ei ole nendeni jõudnud, kusjuures mul on isegi pelmeenivorm olemas :P Aga sinu pilte vaadates mõtlen, et nõnda klaasiga tehes saab ehk isegi paremad, kuna pelmeenivormist tulevad kole väikesed, siuksed minipelmeenid.
    Igal juhul väga tubli kokapreili! :)

    ReplyDelete
  2. püha püss tõesti! :D mul endal oli ikka juba lõpu pole siuke....uhh, et millal see tainas otsa saab!? :) Aga samas supper luks, milline maitsv toiduvaru, pluss veel täna õhtune pelmeeni "naistekas", supper!

    ReplyDelete